כללי
הקמה וקידום חנות ווירטואלית לצד אתר תדמיתי
11 בפברואר 2016
0

בעידן הווירטואלי בו אנו חיים, כל עסק המכבד את עצמו זקוק לנוכחות אינטרנטית באופן כלשהו. הנוכחות האינטרנטית יכולה לבוא לידי ביטוי בהקמת אתר תדמית, קטלוג מוצרים או אתר מכירות (חנות ווירטואלית). מבין כל הנ"ל, תהליך בניית חנות ווירטואלית הינו המורכב ביותר, אך בסופו של יום משתלם ביותר. בעלי עסקים מתחומים שונים מעידים שתוך שנה מהקמת החנות הווירטואלית, הם החלו לגרוף רווחים שעברו את רווחי החנות הפיזית. אם כן, כיצד נבנה ונקדם את החנות הווירטואלית ברשת האינטרנט העמוסה בחנויות דומות? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר.

מתחילים לבנות את החנות

על מנת ליצור חווית גלישה נעימה, ולאפשר לגולש שלכם להתמצא בין מוצרי החנות, בניית האתר צריכה להתבצע במקצועיות רבה. התהליך דומה מאוד לבניית אתר- השלב הראשון הוא מחקר מקדים עם סקר שוק המאפיין את קהל היעד ואת המשתמשים העתידים לגלוש באתר. בשלב זה חוברים יחד מפתחי התוכנה והמעצבים ומתאימים עבור הגולש חווית קנייה ייחודית. בשלבים הבאים של בניית החנות יושם הדגש על שילוב מערכת ניהול מקיפה לניהול המוצרים על פי קטגוריות, הטמעת מערכת סליקה מתקדמת, מערכות דיוור המאפשרות לכם לדעת אילו רכישות התבצעו בחנות ופיצ'רים נוספים שיסייעו לכם לשפר את שיעור ההמרה.

השלב הבא – קידום החנות

החנות הווירטואלית תתקדם בקלות במנוע החיפוש, אם הקוד שבה יהיה נקי וקריא לגוגל. מומחי קידום אתרים יוכלו לסייע לכם לבנות את החנות כך שתהיה קריאה לכל מנועי החיפוש וימעיטו בשיבוץ תמונות, פלאשים ואלמנטים נוספים אותם גוגל לא מחבב. בנוסף, בדומה לקידום אתר רגיל באינטרנט, יושם הדגש על הבנת מנגנוני הפעולה של מנועי החיפוש הן מבחינת מבנה האתר והן מבחינת התוכן. בקידום חנות ווירטואלית, התהליך מורכב יותר מקידום אתר רגיל, כיוון שיש צורך להקפיד מאוד על מיקומי התגיות, הכותרות ותיאורי המוצר כך שיתאימו לעדכונים האחרונים של גוגל. גם כשמדובר בקידום באמצעות ניהול קמפיינים בגוגל חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים כשמבצעים קמפיינים ממומנים בגוגל.

שיבוץ מאמרים מקצועיים

אנשים אוהבים לרכוש מוצרים מחנות איכותית ומובילה, כזו שרואה את עצמה כפורצת דרך בתחומה. באתר החנות תוכלו להשתמש בידע המקצועי שלכם ולכתוב על כך מאמר או כמה מאמרים ולשלב קישור לאתר החנות. אם אתם משווקים חנות ווירטואלית למכירת מוצרי טיפוח, מומלץ לכתוב מאמר שיכיל כותרת מעניינת כמו "איך להראות יפה וזוהרת ב-5 דקות עם איפור טבעי", ולקשר את הכתבה לאתרכם.

אמינות כתנאי להצלחה

רוב העסקים יעדיפו להשקיע באתרים תדמיתיים ופחות באתרי מסחר, אם מדובר בעסק הנותן בדרך כלל שירותים ללקוחות אכן בניית אתר תדמיתי יכול להספיק אך אם העסק מוכר מוצרים ויש צורך באתר המציג את המוצרים מומלץ בהחלט לבנות אתר מסחר אלקטרוני. הגולשים המבקרים באתר החנות אמורים להשאיר את פרטי כרטיס האשראי שלהם, ופרטים אישיים נוספים. זאת הסיבה שכדי לקדם חנות ווירטואלית חשוב להוסיף באתר כפתורים המעידים הן על אמינות האתר והן על אמינותו של תהליך הרכישה. ניתן להוסיף קישורים חיצוניים תקינים, המעידים גם הם על מהימנותו של האתר. בניית אתרים תדמיתיים לרוב יותר זולים אך לא בטוח שהם מתאימים לכל עסק ועסק ולכן יש לבחור ולקבל החלטה נכונה.

בחנויות ווירטואליות רבות, ניתן לראות אלמנטים נוספים, המחזקים אף הם את אמינות האתר: מספרי טלפון לתמיכה טלפונית, עדויות של לקוחות מרוצים, שאלות נפוצות המעניינות את הקונים הפוטנציאליים ועוד.

לסיכום, קידום חנות ווירטואלית הינו תהליך מעט מורכב יותר מקידום אתר רגיל, אך אם תיישמו את העצות שנכתבו לעיל, תוכלו לראות עליה באחוזי ההמרות.

כתיבת תגובה